Thursday 17 October 2013

ARANG..???


yes..post kami yg seterusnya adalah berkenaan arang.

dalam pasaran sekarang.., kite boleh tgk pelbagai jenis arang. saiz berbeza, bentuk pun berbeza. sebenarnya arang-arang tersebut mempunyai peranan yang berbeza mengikut situasi.



kami di diykambinggolek hanya menggunakan arang yang terbaik bagi proses memanggang kambing. arang yang terbaik dapat menghasilkan haba yang cukup panas dan sesuai dalam memanggang kambing selama 3-4 jam. Proses memanggang tidak memerlukan api yang kuat tapi hanya haba dari arang tersebut sahaja bagi menjamin kualiti daging kambing golek tadi.
 Oleh itu, kami hanya menggunakan kayu bakau yang keras serta ketulan brick sahaja bagi menjamin proses memanggang berjalan lancar.

Selain itu, pihak kami turut menyediakan batu arang yang diyakini tahan lebih lama dari dua jenis arang tersebut. Bergantung kepada permintaan pelanggang kerana kos batu arang agak lebih mahal berbanding dua jenis arang tersebut. Batu arang ini lebih gemari oleh penduduk barat kerana kualiti dari haba dari batu arang tersebut. Malah setiap chef pasti akan mencadangkan batu arang ini.

No comments:

Post a Comment